A partir d'aquest 2025, entra en vigor la nova taxa comarcal de residus al municipi de Quart, a través del Consell Comarcal del Gironès.

 

A partir d'aquest any, s'ha derivat la gestió de la taxa dels residus al Consell Comarcal del Gironès, passant de ser municipal a ser comarcal. La sessió plenària extraordinària del 29 de juliol de 2024 es va aprovar la dispensa de servei de recollida porta a porta i prestació a favor del Consell Comarcal.

El municipi de Quart ha donat aquest pas juntament amb 12 municipis més de la comarca, que també duen a terme el Porta a Porta: Aiguaviva, Bescanó, Bordils, Campllong, Cervià de Ter, Flaçà, Fornells de la Selva, Juià, Sant Gregori, Sant Joan de Mollet, Sant Julià de Ramis i Medinyà i Sarrrià de Ter.

El 2022 es va aprova la Llei 7/2022 de 8 d'abril de residus i sòls contaminants per a una economia circular. En el seu article 11 estableix que qui contamina paga i obliga a les entitats locals a aprovar una ordenança fiscal específica, diferenciada i no deficitària en el termini de 3 anys des de l'entrada en vigor de la norma. Per a poder cumplir aquesta normativa i amb l'objectiu de poder establir una taxa justa pels seus beneficiaris/es, el Consell Comarcal va aprovar l'Ordenança Fiscal Reguladora d'aquesta nova taxa per a la prestació del servei de gestió dels residus municipals.

 

Aquesta nova taxa es basarà en un sistema de càlcul que incentiva el reciclatge.

Tant per a habitatges com per a activitats econòmiques, el model tindrà en compte la participació al sistema porta a porta i l'ús de la deixalleria.

 

 

Per als habitatges

La taxa es calcula sumant tres components:

  1. Part fixa comarcal: 167 € anuals o 120 € per als habitatges amb accès a l'àrea tancada (cobreix els costos de recollida i tractament de residus, comuna a tots els municipis)
  2. Part fixa municipal: A Quart, és de 18,99 € anuals (rcobreis altres serveis com són la poda, la recollida de mobles o la diexalleria, entre d'altres)
  3. Part variable individual: Pot oscil·lar entre 0 € i 115 € anuals, segons la participació al sistema porta a porta i l’ús de la deixalleria (segons dades de l'any anterior).

 

 

La part variable estarà formada per:

 

 

Casos espcials

  • Habitatges buits: Exempts de la part variable.
  • Autocompostatge domèstic: Reducció de la part variable.
  • Beneficiaris de bonificació social: Ajuts específics segons criteris de renda.

 

 

Els tràmits per accedir a aquests casos especials s’han de gestionar abans del 15 de febrer de 2025 aquí

 

Consulta aquest vídeo explicatiu:

 

 

 

Per a activitats econòmiques

La taxa per a les activitats es basa en:

  1. Part fixa: Determinada per la capacitat dels dels cubells, bujols o contenidors que disposa cada activitat comercial. Per a les activitats amb recollida de residus en àrees tancades seran de 337€/any. I per les activitats que no fan ús del servei de recollida comarcal o locals buits seran 167€/any.
  2. Part variable: Depèn de les recollides extres contractades.

 

 

Casos especials:

  • No ús del servei comarcal: Les activitats que gestionen els seus residus mitjançant un gestor autoritzat poden ajustar la seva taxa.
  • Col·laboració amb entitats socials: Per aquells que donen suport a iniciatives per evitar el malbaratament alimentari.

 

 

Els tràmits per accedir a aquests casos especials s’han de gestionar abans del 15 de febrer de 2025 aquí

 

Consulta aquest vídeo explicatiu:

 

 

Més informació

Tots els tràmits es poden gestionar a través de: