Aquest dilluns, 2 de juny, el Museu de la Terrissa de Quart va acollir l'acte de cloenda del primer Consell d'Infants del municipi.
Durant l'acte, els consellers i conselleres van presentar la feina desenvolupada al llarg del curs 2025-2026 i els projectes que han impulsat per contribuir a la millora del municipi.
El Consell d'Infants és un espai de participació que permet als infants implicar-se activament en la vida municipal, expressar les seves opinions i fer sentir la seva veu en aquelles qüestions que afecten el seu entorn.
Aquest ha estat el primer any de funcionament del Consell d'Infants de Quart, format per nou alumnes de 5è i 6è de primària de l'Escola Nou de Quart, escollits democràticament pels seus companys i companyes. Tot i que l'Escola Santa Margarida també va ser convidada a formar-ne part, finalment només l'Escola Nou de Quart va participar en la seva constitució.
Creació del logotip i decisió sobre una partida del pressupost municipal
Durant aquest primer curs, els infants han treballat en la definició de la identitat del Consell, creant i escollint el seu propi logotip. A més, han tingut l'oportunitat de decidir el destí d'una partida de 2.000 euros del pressupost municipal destinada a actuacions de millora del municipi.
Per fer-ho, van rebre quatre propostes plantejades per diferents regidories de l'Ajuntament: crear un espai de trobada entre infants i persones grans, organitzar una activitat d'aventura, impulsar l'Espai Jove de Quart o programar xerrades informatives sobre temes del seu interès.
Després d'un procés de debat i votació, la proposta escollida va ser contribuir a impulsar l'Espai Jove del municipi. Els consellers i conselleres van considerar especialment interessant participar en la creació d'un equipament que pròximament podran utilitzar i que esdevindrà un espai de trobada, participació i activitats per al jovent.

Un torneig esportiu per donar a conèixer l'Espai Jove
El mes d'abril, els membres del Consell van visitar l'espai habilitat per a la futura creació de l'Espai Jove i van començar a treballar en accions per començar a impulsar-lo. Per fer-ho van decidir organitzar una activitat d'un sol dia. D'aquí els va sorgir la idea, després debatre i votar diverses vegades, de fer un torneig de futbol.
La iniciativa escollida ha estat un torneig de futbol 3x3 adreçat a infants de 5è i 6è de primària del Gironès. L'activitat promourà valors com la cooperació, la igualtat i els hàbits saludables, i els equips hauran d'estar formats per quatre participants i ser mixtos. La inscripció serà gratuïta.
El torneig se celebrarà el pròxim 10 de juliol, a les 18.00 hores, al Pavelló Poliesportiu de Quart, emmarcat dins de les activitats esportives de la Festa Major.
Antecedents d’aquest òrgan de participació infantil
Durant el curs escolar 2024/25 ja es van iniciar les primeres accions del Consell d’Infants amb la realització del Taller de Participació Ciutadana i Democràcia, adreçat a l’alumnat de 5è i 6è de primària de les dues escoles del municipi. Aquesta sessió, de caràcter pràctic i aplicat, va posar en relleu experiències de processos participatius i bones pràctiques. A més, l’alumnat també va poder participar en la fase de proposta del procés de Pressupostos Participatius del municipi de Quart.
Des de l'Ajuntament es vol felicitar els consellers i conselleres per la feina feta durant aquest primer any!
Consulta més informació sobre el Consell d'Infants de Quart.
La realització del Consell d'Infants de Quart ha estat possible gràcies a la Diputació de Girona i amb l'orientació d'Actiescola.
